“ 23 “

Ayşe Elif Çelik
2 min readMay 27, 2021

--

İçimde yaşayan filozoflar var!

Hayatının hangi dönemindesin? Durduramadığın zamanın durabildiğin bir anında bakıp; bu soruya cevap aramayı düşündün mü, düşündüysen cevap bulabildin mi? Ben sık sık yaparım. Şöyle bir bakarım neler yaptığıma, neler yapmaya çalıştığıma, nerden geldiğime, nereye gittiğime, emeklerime, hayallerime, okuduklarıma, izlediklerime ve sayamadığım daha nicelerine. Nöronlarım birlik olup ilerlemem gereken daha çok yol, aşmam gereken daha çok engel, yapmam gereken daha çok iş, öğrenmem gereken daha çok bilgi olduğunu hatırlatır bana. Döner bakarım ve kendime şöyle derim :“E şimdi ne yapacağım?” 23 yaş için mi zor bir sorudur bu yoksa her yaşın en zor sorularından bir tanesi midir? Ben 23 halimle bu soruyu cevaplamaya geldim. Belki bir yardımım dokunur . 🔮

Nova Norda’ nın bir şarkı sözü aklımdayken yazmaya başladım “İçimde yaşayan filozoflar var!” Kendi betimlememi yapsam kesinlikle bu cümleyi kullanırdım. Hayatımın en belirsiz dönemindeyim pek çoklarınızın da olduğu gibi. Üniversite hayatının bitişi, öğrenci evinin kapısının son kez kapatılışı, fotoğraflara bakarken duygusallık durumunun tüm vücudu ele geçirişi, her şeye özlem, aile evi, düzen eksikliği, gelecek kaygısı, planlar, programlar ve yapılacaklar… Aslında kaybolmadım desem yalan olur ama biliyorum ki her şeyi kontrol etmek imkansız. Bir çeşit esaret bence ama herhangi birinin ettiği 2 güzel cümle, oturup saatlerce verdiği ve kendi hayatında güzel işlemiş planlar bu esareti bitirecek gibi değil. Ben şu hayal et, her şeyi başarabilirsin gibi cümlelere inanan insanlardan biri değilim. Çabanın, azmin ve çalışmanın ise her hayata çeşit çeşit herhangi bir alanda güzellik getireceğine inanan, sayısız ret aldıktan sonra gelen “Hazır mısın!” postasına sahip olabilmiş ve bunun ne demek olduğunu bilerek her hayatta yaşanılacağına da sonuna kadar inanmaya devam edecek olan insanlardanım. Benim Hazır mısın! cümlem ise Yetkin Gençler ‘den geldi…Her baktığımda görebileyim diye yazıyorum bu satırlara da.

23 demek benim için bu rengarenk görselden önce yazdıklarım değil. İnandığım şekilde yaşamaya başladığım, kendimi daha fazla gözlemleyip gerçekten yapmak istediğim şeyleri kovaladığım, bugün ne öğrenebilirim diye uyandığım, ajandama bir film daha yazdığım, sevdiğim insanların ne kadar değerli olduğunu hissedebildiğim ve değerli hissettiğim geçmiş ve gelecek günlerim.

  • Öğrendiğim kendi enerjisini kendisi üretebilen vatozlar bilgisi,
  • İzlediğim “ Piyanist “ filmi,
  • Okuduğum “Cesur Yeni Dünya”.

Belki sonuna kadar okumak istemedin bu yazıyı, sıkıldın ve kapattın. Şimdi buradaysan bu bir motivasyon yazısı ya da kişisel gelişim yazısı değildi. Bu dünyada bir yerde birinin kendini birazcık anlatmasıydı. Sadece fragmandı. Okurken çok soru sormaya ve çok örnek vermeye çalıştım yalnızca çünkü senin cevapların bende değildi. Kendi sorularının cevapları olman dileğiyle. 🎈

Son cümlem ise bu olsun. Ortak bir çıkarımı olmasın ve kalıplara sığmasın!

--

--